11-06-2020

HOLDUNDERVISNING og drop in på Kulturbroen Under Tango Aalborgs CORONAREGLEr

Med de nye retningslinjer fra Kulturministeriet og Sundhedsstyrelsen á 8. juni 2020 vedrørende genåbningens fase 3 har Tango Aalborg omsat til følgende praktiske regler for tango på Kulturbroen med virkning fra torsdag d. 11. juni:

Generelt:

Personer som er i øget risiko for et alvorligt sygdomsforløb med COVID-19 bør udvise stor forsigtighed ved besøg.

Hvis du har symptomer på COVID-19 eller er sløj, skal du blive hjemme.

Generelt vil vi opfordre alle til at respektere hinanden og hinandens meninger og grænser.

Myndighedernes retningslinjerne kan virke noget overvældende, men vi gør alt for, at I kan få nyde hinandens selskab.

Der må max. være 50 pers. på Kulturbroen.

Med Kulturbro-salens 94 m2 og et krav om 4 m2 /fysisk aktiv deltager har 23,5 personer lov til at danse tango i salen. Dette svarer til at der max. må være 11 dansende par på dansegulvet til drop in.

• Hvert par skal danse med min. 2 m. afstand til nabopar og dette skal respekteres.
  • Hvis vi sætter os på stolerækkerne, skal vi sidde med 1 meters mellemrum og udgør hver 2 m2 i rummet (fysisk inaktiv). Dvs dette areal går fra det samlede danseareal. Med andre ord følger:
  • Hvis der er undervisere til stede er disse inkluderet, og et hold kan derfor ikke under de nuværende regler have flere end 10 par.

· I det omfang som det er muligt, vil foreningen sætte afmærkninger i gulvet, så du kan vurdere at holde 2 m´s afstand.

· Partnerbytte er ifølge retningslinjerne ikke tilladt.

· Foreningen har fokus på hygiejne. Vi stiller spritgel op, har sæbe på toiletter og bruger engangshåndklæder. Vi aftørrer løbende dørhåndtag, borde, it-paneler o.l. med spritgel. Hvis der mangler hygiejnemidler, forefindes de i foreningsskabet.

· Vi bruger ikke af køkkenservicet (undtaget affaldsposer) men opfordrer jer til i stedet at medbringe egne drikkeflasker og det I ønsker at spise. Alle rydder op efter sig selv.

· For at undgå sammenstimling i entreen og indgangspartiet til lokalerne, opfordrer vi Jer til ikke at stimle sammen og at vise hensyn, - også selvom du måtte savne at sige hej til alle tangovennerne. Hvis det er godt vejr, beder vi dig om at vente udendørs.

· Man må som sædvanligt gerne skifte sko i salen.

· Man er velkommen til at tage sine egne værnemidler med.

· Vi vil have fokus på bedst mulig udluftning og udskiftning af luften i lokalet. Ved afslutning på drop in/ holdundervisning skal der luftes ud min i 10 min. til sidst.

·Det er op til alle tangodeltagere at medvirke til at forebygge COVID-smitte, så man sammen med den til enhver tid gældende vært (drop in vært, underviser, bestyrelse) sikrer, at de samlede regler overholdes.
om udgangspunkt vil undervisere ikke give fysiske kontakt-korrektioner.

Bestyrelsen i Tango Aalborg