Bestyrelsesformand
Silvia Jensen
Præsentation

Jeg startede med at danse argentinsk Tango i 1997.

Jeg kommer fra Argentina, og tango var ikke noget unge mennesker dansede dengang. Mine venner i Danmark ville have at jeg skulle starte med at danse, men det ville jeg ikke.

Skæbnen ville, at jeg skulle prøve at danse engang til et Aalborg By Night arrangement i 1997 og blev da tryllebundet af denne magiske dans.

Der opstår en kommunikation uden ord mellem to personer og tango binder folk over hele verden. Fantastisk!

Jeg underviser med min tangopartner Bo Johansen, og vores mål er at give vores kursister ”føling af tangoen”.

Bestyrelsesmedlem
Lone Kørnøv
Peter Nielsen
Præsentation
Jeg har danset Argentinsk Tango i 10+ år og finder stadig den største glæde ved at danse.
For mig er det fantastisk, at man kan danse en tango med en komplet fremmed, uden en fastlagt koreografi og stadig få trinene til at lykkes. Og hvis maså fumler i det alligevel, er det bare at grine og tango videre.
Runa Hellwig
Præsentation

Tango mødte mig tilfældigt i 2000. Jeg blev straks begejstret: over bevægelsen, musikken, den non-verbale samtale mellem to mennesker, muligheden for at danse med forskelligt udtryk og stil, sammenhængen mellem nærvær, klarhed i bevægelse og kvalitet af samtale eller synkron og rytmisk bevægelse af to personer. I dag kan man danse tango over hele verden - en fantastisk oplevelse at besøge en ukendt metropole eller by, finde et tangosted og bare danse og nyde et par danse med mennesker, du aldrig har mødt før, og hvis verbale sprog du måske ikke engang forstår. Kort sagt, jeg kan ikke forstille mig et liv uden tango.

Tango met me by chance in 2000. I was immediately excited: about the movement, the music, the non-verbal conversation between two people, the opportunity to dance with different expression and style, the connection between presence, clarity in movement and quality of conversation, or the synchron and rythmic movement of two people. Nowadays, one can dance tango all over the world - a fantastic experience to visit an unknown city or town, find a tango place and just dance and enjoy a couple of dances with people you never met before and who's verbal language you may not even understand. In short, I can not imagine a life without tango.

Henning Møller
Præsentation
Man skulle ikke tro det, men jeg begyndte at danse tango allerede i 2006, hvor vi første gang dumpede ind til en søndagsmilonga, og opdagede at tangodansere er meget hyggelige og imødekommende mennesker.

Tangoen er fuld af udfordringer, og der er altid meget lækker musik – både traditionel og ny musik. Det er fedt når man mærker, at en dans får det hele til at gå op i en højere enhed.

Som kasserer i el Abrazo er jeg glad for at kunne medvirke til, at vi får mest mulig tango og foreningsliv ud af de økonomiske midler, vi har til rådighed.
Aktivitetsudvalg
Runa Hellwig

Silvia Jensen
Præsentation

Jeg startede med at danse argentinsk Tango i 1997.

Karin Bloch-Bergstedt
Præsentation
Begyndte at danse tango i 2012 og nyder dansen og den meditation jeg oplever i den. Tangoen er for mig et sprog uden ord, hvor man indgår i en sensuel dialog med sin partner.
Jeg blev valgt ind i bestyrelsen i 2020 og håber at kunne bidrage til et sundt foreningsliv i El Abrazo.
Livet i en tangoforening skal være rart, sjovt og fyldt med dejlige musik- og tango oplevelser, i et dejligt miljø hvor vi passer på hinanden...

Jeg arbejder med hjemmesiden på frivillig basis - skriv til mig hvis du synes der er noget vi mangler eller noget vi kan gøre bedre...
Derudover deltager jeg i bestyrelsesarbejdet.
DR0P-IN ansvarlig
Susanne Hjorth Hansen