Sommerfest 2020
Luksus Sommerfest med ekstra krydderi !!

Vi har længe glædet os til en ordentlig sommerfest. Vores traditionelle sommerfest i juni blev udsat pga corona. Men nu er der åbnet op for, at vi kan samles igen under skærpede omstændigheder. Således vil vi kunne mødes under foreningens opsatte coronaregler, hvor vi danser med fast partner, mens vi holder afstand og ikke danser ind i de øvrige par.

Vores klassiske buffét bliver, for at undgå evt. smittespredning, erstattet af bring-selv-alt-konceptet, hvor de der ønsker at deltage i fællesspisning, medbringer egen mad og drikkelse, glas, tallerken og bestik.!! På den måde sørger alle for sig selv, og vi kontaminerer intet fælles udstyr.

Der er plads til max. 50 deltagere.
Tilmelding til festen foregår via hjemmesiden, så vi undgår at afvise nogen i døren.

VIGTIGT ! Hvis du er syg, skal du blive hjemme - også hvis du er testet negativ for COVID-19

Allerede om eftermiddagen byder vi på noget af en verdens-premiere.! Vi får besøg kl. 13.00 af den argentinske professionelle danser Hernán Rodriguez, som samme dag udgiver sin nye bog samtidigt på 3 sprog (spansk, engelsk og dansk). PÅ spansk hedder den ”Milonguero con criterio musical”, som på dansk er oversat til ”Milonguero med musikalsk forståelse”. Bogen er en dybdegående beskrivelse af, hvordan vi som tangodansere ved at kende tangomusikken kan opnå at forstå og forbedre vores dans. Til Bogen er knyttet egen hjemmeside, hvor man kan høre de 109 originale tangonumre, der henvises til samt se de mange videoklip, hvor Hernán sammen med sin kone Florencia viser deres talrige dansepointer. I den anledning har Tango Aalborg valgt at få Hernán/Florencia til at lave deres eftertragtede musikalske workshop fra kl. 13.00-15.00. Prisen bliver 175 kr. for medl. og 200 kr. for øvrige.

Efterfølgende bliver der åbnet for premieresalget af den nye danske tangobog kl. 15.00. Salget ledsages af en kort præsentation af og et interview med forfatteren omkring baggrunden for bogen, hans musikalske rødder, ambitionerne, og hvorfor Danmark bliver første udgivelsesland. Interviewet vil blive på engelsk og varer små 25 min. Derefter vil alle kunne få forfatteren i tale omkring ”Milonguero med musikalsk forståelse” - og måske også få en signeret bog. ?? Bogen vil blive i salg for resten af dagen/ aftenen og senere via hjemmesiden. Forfatteren vil stå til rådighed til kl. 16.00, da efterfølgende milongaudvalg skal i gang med at pynte, og aftenens orkester skal holde lydprøve.

Som et flot ekstra plus vil Hernán og Florencia give et smukt professionelt tangoshow senere på aftenen. Parret er argentinsk og har deres eget tangoakademi i Genoa, Italien.

El Muro koncerten afløst af Tango live duo

Det bliver tangoduen Romero – Espegard, som spiller op til Tango Aalborg Sommerfest.

Duoen afløser tangokvintetten El Muro, som efter meget træge danser-tilmeldinger, blev taget af plakaten.

Med kort varsel tilbød Tangoduoen Romero-Espegard, som er en del af El Muro at overtage koncerten, til en pris som Tango Aalborg kunne få til at hænge sammen med det begrænsede deltagerantal.

Du kan smuglytte til duoen her

Duoen tilbyder et dansabelt repertoire, og vi er nu sikret en dejlig aften med skøn musik og dejligt samvær.

Sommerfestens program
Kl. 13-15.00 Workshop med Hernan + kaffepause midtvejs.
Kl. 15- 16.00 Bog PR med interview.- Bogsalg
Kl. 16.-17.00 El Muro lydprøve
Kl. 16- 18.00 Pyntning med milongagruppen
Kl. 18.00 Dørene åbnes til sommerfesten – Egen mad, drikkelse, glas, tallerkner og bestik medbringes. Vi respekterer 1 m. afstand
Kl. 18.30 Velkomstskål til alle - og spisning starter
Kl. 20.00 Spisning slutter - Dansen starter med DJ ca. ½ time. Vi holder coronareglerne.
Kl. 20.30 – 21.15 El Muro take 1 Live musik
Kl. 21.15- 21.30 Pause med DJ – musik
Kl. 21.30 Show med de professionelle Hernan / Florencia Rodriguez, Genoas Tangoakademi.
Kl. 21.45 -22.00 DJ musik
Kl. 22.00 - 22.45 El Muro take 2 Live musik
Kl. 22.45 – 24.00 DJ-musik.
07.09.2020
05.09.2020 kl. 18.00 - 05.09.2020 kl. 23.55